• İSTANBUL İMSAK  06:14 GÜNEŞ  07:42 ÖĞLE  12:53 İKİNDİ  15:30 AKŞAM  17:54 YATSI  19:17
  • 34,3746
  • 36,5299

Kadınlar özel günlerinde oruç tutabilir mi?

Mübarek Ramazan ayı bu gece kılınan ilk teravih namazıyla birlikte başladı. Ramazan ayının gelmesiyle birlikte oruç, iftar, imsak ve sahur gibi konularla ilgili araştırmalar da hız kazandı. Bu kapsamda Müslüman kadınlar 'Adetliyken oruç tutulur mu?' sorusuna cevap arıyor. Adet dönemlerinde pek çok kadın hangi ibadetleri gerçekleştirebilecekleri konusunda yanıtlar arıyorlar. Bu kapsamda Din İşleri Yüksek Kurulu, soruları yanıtladığı resmi sitesinde, 'Adetliyken oruç tutulur mu' konusuna açıklık getirdi. Peki, kadınlar özel günlerinde oruç tutabilir mi? Adetliyken (Regl iken) oruç tutmak mümkün mü? İşte detaylar...

kadinlar-ozel-gunlerinde-oruc-tutabilir-mi.jpg

Mübarek Ramazan ayı bu gece kılınan ilk teravih namazıyla birlikte başladı. Ramazan ayının gelmesiyle birlikte oruç, iftar, imsak ve sahur gibi konularla ilgili araştırmalar da hız kazandı. Bu kapsamda Müslüman kadınlar "Adetliyken oruç tutulur mu?" sorusuna cevap arıyor. Adet dönemlerinde pek çok kadın hangi ibadetleri gerçekleştirebilecekleri konusunda yanıtlar arıyorlar. Bu kapsamda Din İşleri Yüksek Kurulu, soruları yanıtladığı resmi sitesinde, "Adetliyken oruç tutulur mu" konusuna açıklık getirdi. Peki, kadınlar özel günlerinde oruç tutabilir mi? Adetliyken (Regl iken) oruç tutmak mümkün mü? İşte detaylar...

Din işleri Yüksek Kurulu resmi sitesinde yer alan bilgilere göre, özel günlerindeki bir kadının namaz kılması ve oruç tutması haramdır. Bu durumdaki kadının namazı ve orucu sahih olmaz. Fakihler bu konuda görüş birliği içindedirler (Şâfiî, el-Ümm, II,130-131;

Sahnûn, el-Müdevvene, I, 151; Haddâd, el-Cevhera, I,34; İbn Hazm, el-Muhallâ, II, 162; Merğînânî, el-Hidâye, I, 208-209; İbn Kudâme, el-Muğnî, I, 386-387; İbn Âbidîn, Reddü'l-muhtâr, III, 331, 385; Şevkânî, es-Seylü'l-cerrâr, II, 148). Âdet süresince terk edilen namazların kazâ edilmeyeceği, oruçların ise temizlendikten sonra tutulacağı hususlarında da bütün mezheplerin görüş birliği vardır (İbnü'l-Münzir, el-İcma, s. 47-48; Nevevî, Şerhu Müslim, IV, 26; San‘ânî, Sübülü's-selâm, I, 383; Cezîrî, el-Mezâhibü'l-erbe‘a, I, 118).

Söz konusu icmânın dayanağı Hz. Peygamberin (s.a.s.) hadisleri ve sahabe uygulamasıdır. Nitekim Hz. Âişe bu konuda kendisine sorulan bir soru üzerine; Resûlullah döneminde âdet gördüklerinde tutmadıkları oruçları kaza etmekle emrolunduklarını, kılmadıkları namazları ise kaza etmekle yükümlü tutulmadıklarını söylemiştir (Buhârî, Hayız, 20; Müslim, Hayız, 69).

Yorum Yap

Bu habere yorum yapabilmeniz için GİRİŞ yapmanız gerekiyor.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır. Bu siteye giriş yaparak çerez kullanımını kabul etmiş sayılıyorsunuz. Çerez Politikası