• 46,4935
  • 52,7632

Kenelere karşı ilaç değil doğal çözüm devrede: Sahaya indiler

Tarım ve Orman Bakanlığı, kene ve kahverengi kokarcayla biyolojik mücadele için bu yıl 51 bin keklik ve sülünü doğaya bırakacak. 62 ilde 156 farklı alanda yapılacak salımlarla hem yaban hayatı desteklenecek hem de zararlılarla doğal mücadele güçlendirilecek. Ayrıntılar haberde...

Kenelere karşı ilaç değil doğal çözüm devrede: Sahaya indiler

Tarım ve Orman Bakanlığı, kene ve kahverengi kokarca tehdidine karşı doğada biyolojik mücadeleyi güçlendirecek yeni salım programını duyurdu.
 
Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, bu yıl 39 bin 250 keklik ve 11 bin 750 sülün olmak üzere toplam 51 bin kanatlının doğaya kazandırılmasının hedeflendiğini açıkladı.
 
62 İLDE 156 ALANDA SALIM YAPILACAK
 
Bakan Yumaklı, Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü tarafından hazırlıkların tamamlandığını belirterek, 62 ilde 156 farklı alanda keklik ve sülün salımı yapılacağını söyledi.
 
Salım yapılacak bölgelerin belirlenmesinde habitat uygunluğu, su ve besin kaynakları, barınma imkânları, insan faaliyetleri ve önceki yıllara ait izleme sonuçları dikkate alındı.
 
KEKLİKLER KENEYLE MÜCADELEYE DESTEK VERECEK
 
Doğaya bırakılacak kekliklerin, doğal avlanma içgüdüleri sayesinde kene popülasyonunun dengelenmesine katkı sağlayacağı belirtildi.
 
Bakan Yumaklı, özellikle kekliklerin salım öncesinde kene tutulumuna karşı

ilaçlandığını ifade etti.
 
SÜLÜNLER KAHVERENGİ KOKARCAYA KARŞI SAHADA
 
Karadeniz Bölgesi'nde tarım ürünlerine zarar veren kahverengi kokarcaya karşı ise sülünlerin biyolojik mücadelede destekleyici rol üstleneceği açıklandı.
 
Bu kapsamda sülün salımlarının özellikle zararlının görüldüğü bölgelerde yoğunlaştırılması planlanıyor.
 
10 YILDA 1 MİLYON KANATLI DOĞAYA BIRAKILDI
 
Bakan Yumaklı, DKMP tarafından son 10 yılda yaklaşık 750 bin keklik ve 250 bin sülün olmak üzere toplam 1 milyon kanatlının doğayla buluşturulduğunu söyledi.
 
2025 yılında ise 36 bin 250 keklik ve 9 bin sülünün doğaya salındığı kaydedildi.
 
SALIM ALANLARI 3 YIL AVA KAPATILACAK
 
Bakanlık, doğaya bırakılan türlerin korunması için salım yapılan alanların 3 yıl süreyle ava kapatılacağını bildirdi.
 
Yumaklı, amaçlarının yaban hayatını korumak, ekolojik dengeyi güçlendirmek ve doğal kaynakların gelecek nesillere sürdürülebilir şekilde aktarılmasını sağlamak olduğunu vurguladı.

Yorum Yap
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır. Bu siteye giriş yaparak çerez kullanımını kabul etmiş sayılıyorsunuz. Çerez Politikası