• 46,5319
  • 53,0242

Devletten Yeni Fatura Desteği! Faturanın %30'unu Devlet Ödeyecek

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, sanayide ve iş dünyasında enerji verimliliğini artıracak dev bir hibe programını devreye alıyor. Yeni hayata geçirilen Enerji ve Karbon Azaltımı (EKA) Destek Programı kapsamında; karbon emisyonunu düşüren, enerji verimliliği kriterlerine uyan ve enerji giderlerini optimize eden işletmelere yüzde 30'a varan oranlarda hibe desteği sunulacak.

Devletten Yeni Fatura Desteği! Faturanın %30'unu Devlet Ödeyecek

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, iş dünyasında hem maliyetleri hem de karbon ayak izini düşürecek devrim niteliğinde bir adım atarak Enerji ve Karbon Azaltımı (EKA) Destek Programı'nı başlattı. Yeni teşvik programıyla beraber, karbon emisyonunu azaltan ve enerji tüketimini optimize eden işletmeler desteklenecek. Bakanlığın bu hamlesi, sanayi tesislerinden dev ticari binalara, hizmet sektöründen üretim hatlarına kadar çok geniş bir yelpazedeki işletmelerin enerji verimliliğini maksimum seviyeye çıkarmayı hedefliyor.

Yüzde 30'u İade Edilecek

İşletmelerin enerji faturasının %30'unu bakanlık nakit olarak iade edecek. Yeni destek paketinde performans kriterlerini karşılayan firmalar, başvuru yılındaki enerji giderlerinin yüzde 30'unu doğrudan nakdi hibe olarak kasasına koyabilecek. Bakanlık, bu dev teşvik hamlesiyle hem sanayicinin üretim maliyetlerini düşürmeyi hem de Türkiye genelinde düşük karbonlu, çevre dostu ve sürdürülebilir bir ekonomik dönüşüm dalgası başlatmayı amaçlıyor.

kagit-fatura-3.jpg

Destekten Hangi İşletmeler Yararlanabilecek?

EKA Destek Programı kapsamında;

Sanayi tesisleri,

Ticari binalar,

Hizmet sektöründe faaliyet gösteren işletmeler başvuru yapabilecek.

2026 yılında Türkiye'nin COP31 ev sahipliği süreci nedeniyle karbon emisyonunu en fazla azaltan işletmeler öncelikli olarak değerlendirilecek.

Başvurular Nasıl Yapılacak?

İşletmeler başvurularını e-Devlet

entegrasyonuyla çalışan Enerji Verimliliği Destek Yönetim Sistemi (EVDES) üzerinden elektronik ortamda gerçekleştirebilecek. Teknik değerlendirme ve doğrulama süreçlerinin ardından performans kriterlerini sağlayan işletmeler, bütçe imkânları doğrultusunda destek almaya hak kazanacak.

Hibe Üst Limiti 18 Milyon Lirayı Aşıyor

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı'nın iş dünyasında büyük heyecan yaratan yeni teşvik paketinde, 2026 yılı için uygulanacak tavan destek miktarı resmiyet kazandı. Açıklanan resmi takvime göre, Enerji ve Karbon Azaltımı (EKA) Destek Programı kapsamında işletmelere verilecek hibe üst limiti 2026 yılı için tam 18 milyon 61 bin 775 TL olarak netleşti. Sanayicinin ve işletmelerin elini rahatlatacak bu dev hibe tutarı sabit kalmayacak; takip eden yıllarda piyasa koşullarına uyum sağlaması amacıyla her sene yeniden değerleme oranına göre otomatik olarak güncellenecek.

naylon-fatura-yazimi.jpg

Faturanın Yüzde 30'unu Devlet Mi Ödeyecek? 

Fatura desteğinde "Konut" detayı netleşti. Dev teşvik evleri değil, o 20 dev işletmeyi kapsıyor. Günlerdir merak edilen "Faturanın %30'unu devlet mi ödeyecek?" sorusuna resmi yanıt geldi. Yeni EKA destek programı konut faturalarını kapsamıyor. Hedef tamamen üretim ve hizmet sektörü için geçerli olacak. Performans kriterlerine göre karbon emisyonunu en fazla azaltmayı başaran sanayi alanından ilk 10, ticari bina ve hizmet sektöründen ise ilk 10 olmak üzere toplam 20 şanslı işletme, enerji faturalarının yüzde 30'unu nakit hibe olarak devletten geri alacak.

Yorum Yap
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır. Bu siteye giriş yaparak çerez kullanımını kabul etmiş sayılıyorsunuz. Çerez Politikası